Kandidaten voor Maestro bekend!

Alle vier de kandidaten voor ons Maestro concert op vrijdagavond 20 mei zijn de afgelopen weken via onze Facebook pagina bekend gemaakt. Bij deze nogmaals de kandidaat-profielen, zodat je het op je gemak nog eens kunt doorlezen!

Bert Christianen

Wat een eer om mee te mogen doen aan het programma Maestro van onze harmonie. Voor wie mij nog niet kent; ik ben Bert Christianen, de man van Astrid en de vader van Bas en Pim, en de opa van Guus, Ruben, Lizzy en Ivo. Bekend van 37 jaar vrijwillig brandweerman van ons dorp, waarvan 33 jaar in de actieve dienst, en ook inmiddels al weer 15 jaar actief in het bestuur van de dorpsweek Standdaarbuiten. Verder ben ik lid van BC Doedde Ok Mee, een carnavalsbouwclub waarmee we circa 15 jaar actief hebben deelgenomen aan de verlichte optocht. Of ik muzikale skills heb zal moeten blijken als ik de strijd aan mag gaan met de andere Maestros van Standdaarbuiten.

Evelien de Wild

Mijn naam is Evelien de Wild. Ik ben geboren en getogen op de Noek maar ondertussen alweer ruim 21 jaar woonachtig in het altijd gezellige Standdaarbuiten. Ik woon samen met mijn vriend Jeroen en zoontje Joep. De meesten zullen mij kennen als een van de gezichten van Stichting zomerkamp Standdaarbuiten-Noordhoek, waar ik al meer dan 25 jaar bij betrokken ben. Voor o.a. dit vrijwilligerswerk ben ik in 2019 Koninklijk onderscheiden. Anderen zullen mij kennen vanuit de KPJ, dorpsweek, carnaval of een ander gezellig feestje op het dorp. Maestro spelen wordt een spannende uitdaging. Hopelijk kan het orkest mijn moves volgen en blijft de muziek voor iedereen herkenbaar!

Edwin Nelemans

Ik ben Edwin Nelemans, sinds maart 2021 fiets ik dagelijks met veel plezier van Hoeven naar Standdaarbuiten, omdat ik directeur ben van basisschool Aventurijn. Als school zijn we volop in ontwikkeling, ik ervaar een zeer positieve flow in de school en het dorp. Als enige school in het dorp hebben we ook zeker een rol in de gemeenschap, na twee jaar waarin er allerlei corona richtlijnen belemmerend hebben gewerkt kunnen we nu weer actief de samenwerking met de omgeving zoeken. We willen de buitenwereld de school in halen en de school de buitenwereld in laten gaan. Ik heb Standdaarbuiten het afgelopen jaar leren kennen als gemoedelijk dorp, ik ervaar een grote betrokkenheid bij school en elkaar! Daarnaast lijkt gezelligheid en humor centraal te staan in het dorp en dat bevalt me goed. Ik woon in Hoeven samen met mijn vrouw en onze twee dochters Saar en Suze. Toen ik gevraagd werd voor Maestro heb ik zonder al te lang na te denken vrijwel meteen ja gezegd, ik kan echter geen noot lezen, geen maat houden en ik heb totaal geen ritme gevoel……Ik kan me voorstellen dat het orkest tijdens de repetities al meerdere malen heeft gedacht: ‘’Waar zijn we aan begonnen?”

Carola Koevoets

Ook ik wil me graag voorstellen aan diegenen die me nog niet kennen; mijn naam is Carola Koevoets en woon al bijna 39 jaar met mijn man Jan Koevoets in Standdaarbuiten. Ik ben moeder van Jeffrey en oma van Lindy en Bowy. Je komt mij ook vaak tegen in het dorp met onze labrador Djerko. Waar kennen jullie mij van? Ik ben waarschijnlijk voor velen het meest bekend, voor en tijdens carnaval, als de sgooier van de Deurzetters, en bij het maandagmiddag cabaret tijdens de carnaval. Ik ben 14 jaar officieel lid bij de Deurzetters, maar Jan en ik sgooien ongeveer al meer dan 20 jaar voor cv de Deurzetters. Voor deze verdiensten hebben wij in 2020 een gemeentekiel mogen ontvangen. Ook ben ik vaak een helpende hand/vrijwilliger/verkeersbegeleider bij bekende evenementen binnen ons dorp, zoals de avondvierdaagse, de 15 km van Standdaarbuiten, de snertloop, de polderchallenge en de intocht van Sinterklaas. Bij het sinterklaas comité zit ik nu ook al weer zo’n 5 jaar in het bestuur. Of ik muzikaal genoeg ben om een orkest te begeleiden moet en zal blijken. Maar laten we er met z`n allen een mooi feestje van maken; of het nu goed of fout gaat. Want lachen houdt ons gezond. Succes voor de andere maestro’s.

Wij wensen alle Maestro kandidaten veel succes! Tot vrijdag!