Knus Galaconcert 2012

Deze periode zit voor Harmonie “Oefening” vol met optredens. Voorgaande weken verleende het orkest nog haar medewerking aan Koninginnedag en de dodenherdenking. Afgelopen zaterdagavond 12 mei 2012 stond het jaarlijkse Galaconcert weer op het programma.

Zoals altijd aan het begin van de Dorpsweek, maar deze keer niet de officiële opening. Het bestuur van de Dorpsweek en de burgemeester van de gemeente Moerdijk waren dan ook niet aanwezig op het concert. Iets dat door sommige aanwezigen wel werd opgemerkt.

Wegens de verbouwing van gemeenschapshuis de Standaard werd het Galaconcert gehouden in de basisschool pal daarachter. In de aula was een knusse setting neergezet waarbij de verlichting voor de extra benodigde sfeer zorgde. Voor bezoekers aan het concert was er gratis drinken beschikbaar. Ook werd er een loterij gehouden.

De avond werd geopend door de voorzitter van Harmonie Oefening, Michel van Laar. Hij heette de bezoekers welkom en bedankte hen voor de komst. Voorts vestigde hij nog even de aandacht op het aanstaande jubileumjaar van de vereniging. Volgend jaar bestaat de harmonie namelijk 150 jaar. Een prestatie van formaat.

Daarna was het aan het orkest de zaal met muziek te vullen. Tussen de nummers door werden daarbij soms komische gesprekken gevoerd tussen slagwerker Peter van Viegen en ‘kritische’ bezoeker Tim Vermeulen. Tussen de twee optredens van het hoofdorkest door greep opleidingsorkest The Music Factory haar kans zich van haar beste kant te laten zien.

Na afloop van het concert werd de avond voortgezet tot in de laatste uurtjes in het voormalige bibliotheekgebouw in Standdaarbuiten waar Harmonie Oefening op dit moment haar thuishonk heeft. Alle bezoekers van ons concert danken wij zeer voor de getoonde belangstelling.

Van het optreden zijn uiteraard foto’s gemaakt. De eerste daarvan vind je hieronder. Het volledige album zal zo snel mogelijk op de website worden geplaatst.

[box type=”info”] Komende zaterdag 19 mei 2012 treedt de harmonie opnieuw op. Ditmaal in de tent van de Dorpsweek ter afsluiting van de feestweek. Gratis toegang.[/box]

KPICASA_GALLERY(Galaconcert2012)

,