Harmonie bezoekt Aventurijn

Afgelopen vrijdag 24 juni zijn Claudy (dirigent) en Sonja (muzikant) op bezoek geweest op de basisschool Avonturijn in Standdaarbuiten. Doel van hun bezoek was het werven van nieuwe toekomstige muzikanten voor de vereniging.

Bij het schoolbezoek werden de groepen 5 t/m 8 bezocht, steeds een half uur per klas. In de klas werd een leuke muzikale quiz gehouden waarbij kinderen vragen moesten beantwoorden die te maken hebben met een harmonie. Ook kregen ze de gelegenheid om verschillende instrumenten die waren meegebracht uit te proberen.

Kinderen krijgen zelfs de mogelijkheid om twee gratis lessen te krijgen om een instrument dat ze leuk vinden. Deze lessen worden geven door verschillend muzikanten van de vereniging en zijn bedoeld om de kinderen te laten ervaren hoe leuk het is om lid te zijn van een harmonie en een instrument te spelen.

Harmonie ‘Oefening’ is een vereniging met veel jeugd. Zo is er een eigen leerlingenorkest voor de beginnende muzikant (The Music Factory). Hierin komen beginnende muzikanten vaak al na een half jaar les in terecht. Extra leuk hierbij is dat je samen met leeftijdsgenoten leert te spelen in een echt orkest en ook gaat optreden.

Nog niet opgegeven voor de proeflessen? Meld je dan vóór 1 juli aan via info@harmonieoefening.nl! Vergeet hierbij niet te vermelden op welk instrument je de proeflessen wilt volgen.

Opgeven kan overigens ook als je niet op de basisschool zit, niet uit Standdaarbuiten komt of al wat ouder bent. Met andere woorden: iedereen is welkom voor de proeflessen!