Opstaporkest na de herfstvakantie van start

Na de herfstvakantie zal Harmonie Oefening gaan starten met een opstaporkest onder leiding van dirigent Claudy van Bokhoven. In het opstaporkest zullen de kinderen plaats gaan nemen die per het nieuwe schooljaar lid zijn geworden van de vereniging en een instrument zijn gaan bespelen.

Het opstaporkest is bedoeld als periode voorafgaand aan de periode in het leerlingenorkest van de harmonie en laat de kinderen al wennen aan het samenspelen in een groep. Verder hoopt de harmonie de nieuwe leerlingen meer bij de vereniging te betrekken door ze samen te laten spelen.

Het opstaporkest zal bestaan tot aan het komende Galaconcert in mei volgend jaar. Na die datum zullen de nieuwe leerlingen genoeg vorderingen hebben gemaakt om plaats te nemen in het leerlingenorkest van de vereniging.