Oefening neemt in stijl afscheid van Claudy

Na maanden van voorbereidingen was het afgelopen zaterdag dan eindelijk zover. Claudios, het afscheidsconcert van onze dirigent Claudy van Bokhoven. De voormalige RK-kerk in Standdaarbuiten was omgetoverd tot een ware concertzaal. De verlichting was weer op en top, de aankleding verrassend en de kerk was tot de laatste stoel bezet. De muzikanten waren speciaal voor deze gelegenheid compleet in het wit gekleed wat een bijzondere sfeer uitstraalde.

Op het programma stonden een aantal muzikale hoogtepunten van de periode dat Claudy lid is geweest van Oefening en uiteraard van de periode van ruim 8 jaar waar ze dirigent was van het groot orkest. Het programma varieerde van klassiek, Russian Christmas Music, tot pop met onder andere een deel van de Deep Purple medley. Ook was er een hoofdrol weggelegd voor de klarinetsectie die voor, de razendsnelle, Clarinet Candy alles uit de kast moesten halen. Uiteraard werd Claudy aan het eind van het concert door de voorzitter, Michel van Laar, bedankt voor al haar inspanningen. De leden hadden nog een verrassing in de vorm van een lip dub in petto. Deze werd aan het eind van het concert op het grote scherm vertoond. Na afloop bleven veel mensen nog napraten over het concert.

Foto’s van het concert zijn hier te vinden.

Vanaf volgende week is de muzikale leiding in handen van Rens van Leeuwen. Binnenkort stelt hij zich hier voor.