Eerste Diatoontje van 2011 uit

Hierbij alweer het eerste Diatoontje van 2011 vol met nieuwtjes en weetjes over onze vereniging, onze leden en nog veel meer. We hopen dat jullie het weer met veel plezier lezen.

Elke editie proberen we er een mooi gevuld blad van te maken. Iets waar we graag aan werken en waar we steeds weer veel plezier aan beleven. We hopen dat jullie het met evenveel plezier lezen.

Hierbij willen wij dus onze grote dank uitspreken aan alle mensen die we benaderen en die weer de tijd en moeite hebben genomen om een stukje te schrijven voor in het Diatoontje. Heel erg bedankt allemaal! Ook al is het soms lastig iets te verzinnen, het is voor een ander altijd leuk om te lezen. En daar doen we het voor, toch?

Mocht eenieder van jullie lezers nu ook iets kwijt willen voor in het blad: Mail ons, of spreek ons aan. We zijn er echt heel erg blij mee!

Veel leesplezier gewenst!

Lentegroetjes van de redactie,

Hans en Sonja

[button link=”http://www.scribd.com/doc/55538689/Diatoontje-April-2011″ color=”silver”]Bekijk hier het Diatoontje online of download het[/button]

Een reactie op “Eerste Diatoontje van 2011 uit”
  1. Beste redactie,

Ik was bijzonder verrast door het Diatoontje van april 2011.
    Een bijzondere inhoud, met een zeer informatief verhaal over “hoe het ooit begon”, de ontstaansgeschiedenis van de harmonie.
    Heel interessant. Ook toen al de nodiger scores over financiën e.d.
    Ook boeiend vond ik het verhaal van de tafel 8, dat eigenlijk meer gaat over de laatste 50/60 jaar.
    De sfeer van dat verhaal spreekt mij enorm aan, omdat ik er heel veel in herken.

Mijn vader, Piet Dingenouts, is lid geweest van 1928 tot 1986. Een lidmaatschap van 58 jaar dus en daar hebben wij als kinderen veel van mee gekregen.
    Omdat hij ook diverse functies in het bestuur heeft vervuld, waaronder vice voorztter en voorzitter, hebben wij hem vaak horen praten over het slechte repetitiebezoek en de vele afmeldingen voor serenades
    Problemen, die ook vandaag de dag nog weleens aan de orde zijn, volgens mij…..

Als het goed ging met de harmonie hoorden wij er niet veel van , maar was er een mindere periode dan liep hij heel vaak te mopperen op het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van de leden.
    Ik weet nog, dat de harmonie op maandagavond repeteerde in zaal Blommerde op Hoogstraat 5. Wij woonden toen op Hoogstraat 7. ik was toen ongeveer 10 jaar en dat is nu dus praktisch 50 jaar geleden !!
    Voor de repetitie pakte mijn vader altijd zijn trombone en blies dan wat toonladders. Ook moeilijke loopjes in sommige stukken werden dan nog snel even doorgenomen: Na de repetitie bleef het instrument meestal heel de week in de koffer, tot vlak voor de volgende repetitie….

Ik genoot altijd van die repetities. Wij konden dat als kinderen in bed heel goed horen. We waren immers buren. De repetitie begon altijd met een mars en daarna werd er serieus geoefend. Wat nu misschien als burenlawaai tot klachten zou leiden, vonden wij geweldig!! Op de klanken van harmonie oefening vielen wij in slaap!
    Ik was en ben nog steeds trots op mijn vader, die zo lang een trouw lid is geweest en met zijn bestuurlijke functies een belangrijke rol heeft vervuld in harmonie Oefening.
    Ik wens bestuur en leden van harmonie Oefening en de redactie van Diatoontje een goede toekomst met heel veel mooie muziek en mooie verhalen uit de oude doos.

Groeten,
    Peter Dingenouts