Uitwisseling met een Zilveren Accent!

Afgelopen zondag heeft Harmonie Oefening in de Standaert te Standdaarbuiten een uitwisselingsconcert gehouden met Fanfare Oefening Kweekt Kennis uit Zevenbergschen Hoek. Het goed gevulde programma ging om 14:00u voor een goed gevulde zaal van start met de opleidingsorkesten van respectievelijk OKK en ons eigen TMF, waarbij naast de eigen programma’s tevens de bekende zomerhit ‘Ik Ga Zwemmen in Bacardi Lemon’ gezamenlijk werd uitgevoerd. Daarna was het de beurt aan het hoofdorkest van Oefening Kweekt Kennis, dat met een gevarieerd programma ten tonele verscheen, waaronder het speciaal voor de vereniging gecomponeerde ‘Seven Stories’, filmmuziek van ‘The Greatest Showman’ en de klassieker ‘Laat me’ van Ramses Shaffy.

Fanfare Oefening Kweekt Kennis op het podium in de Standaert

Na de pauze nam het groot orkest van Oefening plaats om samen met TMF het Disney nummer Aladdin ten gehore te brengen, waarna de leerlingen het podium verlieten en Harmonie Oefening verder ging met meer ‘Ivanhoe’, en ‘Voices of the Sky’. Hierna nam de middag een onverwachte wending toen voorzitter Marieke van Viegen door de secretaris van het bestuur, Sonja Duizer, naar voren werd geroepen om een zilveren KNMO-speld voor haar 25-jarig lidmaatschap van de vereniging in ontvangst te nemen.

Marieke is maar liefst de vijfde jubilaris bij Oefening binnen een jaar tijd! Naast haar 25-jarig lidmaatschap is Marieke tevens al 16 jaar lid van het bestuur van Harmonie Oefening, waaronder de laatste 6 jaar als voorzitter. Deze bijzondere bijdrage aan de vereniging werd dan ook terecht gehuldigd met een mooie toespraak door de secretaris. Na de afsluitende nummers ‘Beauty and the Beast’ en ‘Frozen’, was er in de foyer gelegenheid voor een gezellige borrel, waarbij voorzitter Marieke uitgebreid de welverdiende felicitaties in ontvangst kon nemen.

En nu op naar Maestro Junior aanstaande vrijdag!

,