Sfeervolle afsluiting jubileumjaar

Met een sfeervol winterconcert in de voormalige kerk van Noordhoek heeft Harmonie “Oefening” uit Standdaarbuiten haar jubileumjaar afgesloten. Een jaar waarin de vereniging haar 150 jaar bestaan vierde.

Het winterconcert werd in tegenstelling tot voorgaande edities niet in de kerk van Standdaarbuiten gehouden. Dit omdat de kerk in Standdaarbuiten halverwege dit jaar haar deuren heeft gesloten. Ook nieuw was dat aan het winterconcert een goed doel werd gekoppeld. Stichting Wensambulance Brabant was hierbij de gelukkige partij. De wensambulance zorgt er voor dat ernstig zieke mensen nog één maal een wens in vervulling zien gaan. Ruim 1.100 euro werd uiteindelijk opgehaald voor de stichting.

Het concert zelf werd als vanouds met veel overgave gebracht door de muzikanten uit het orkest. Een flink deel van de werken die ten gehore werden gebracht waren solowerken. Zo kwamen onder meer Jürgen van Nassau op baritonsaxofoon en José Fleuren op basklarinet in de spotlights te staan evenals Femke Baten die een technisch hoogstaande solo op klarinet afleverde.

Het concert werd onderbroken door een muzikaal intermezzo van coverband Qwark! die voor de gelegenheid een aantal nummers op akoestische wijze ten gehoren bracht. Een mooi contrast met de klanken van het orkest.

Uiteraard zijn er die avond foto’s gemaakt van het concert. Deze zullen op de website verschijnen zodra deze zijn ontvangen.

,
2 reacties op “Sfeervolle afsluiting jubileumjaar”
  1. Wat ben ik blij en trots dat ik deel mag zijn van deze vereniging! 150 jaar Oefening is groots gevierd, op naar de 200!

Reacties zijn gesloten.