Harmonie start Blokfluitlessen en AMV-cursus

Naar muziek luisteren is leuk, maar zelf muziek maken is nog veel leuker! Je kunt er dan ook niet vroeg genoeg mee beginnen!

En dat treft, want bij Harmonie Oefening kun je al vanaf 6 jaar ontdekken hoe leuk muziek maken is!

Voor kinderen van 6 tot en met 8 jaar biedt de vereniging twee cursussen aan. Na afloop van deze leuke en leerzame lessen zijn de kinderen gegarandeerd een stuk muzikaler en is de doorstroom naar een blaasinstrument een stuk gemakkelijker!
De blokfluitlessen individueel vinden een heel schooljaar plaats (ongeveer 35 lessen), als voorbereiding op een ander instrument. De AMV-cursus in groepsverband zal 20 lessen bevatten. De lessen worden gegeven door gediplomeerd docente Claudy van Bokhoven op hoogstraat 38 te Standdaarbuiten op vrijdagmiddag na schooltijd.

Bij aanmelding bent u automatisch lid van de vereniging en dit biedt o.a. de volgende voordelen: deelnemen aan concerten, les door een gediplomeerd docente, meteen in aanraking komen met verschillende instrumenten binnen het orkest en een instrument te leen als uw kind doorstroomt naar een instrument (contributie is bij lesgeld inbegrepen).

Blokfluitlessen
Tijdens deze lessen heeft de leerling individueel op blokfluit les. De leerling leert noten lezen en algemene kennis van verschillende instrumenten. Doel van deze lessen is de leerling voor te bereiden op het bespelen van een ander instrument. Deze cursus vergemakkelijkt deze start. Op speelse wijze raken kinderen vertrouwd met muziek.

AMV-lessen
Tijdens de AMV-lessen maken kinderen kennis met algemene muzikale zaken, zoals de verschillende instrumenten, orkesten, noten en alles wat met muziek te maken heeft. De kinderen leren spelenderwijs noten lezen en blokfluit spelen door middel van de methode van Tom Stone en de methode Windkracht 6. Met deze methode worden de kinderen voorbereid op het bespelen van een instrument om vervolgens in een orkest te spelen. Door dit in groeps- en spelverband te doen leren de kinderen van begin af aan om samen te musiceren en te spelen.

Voor informatie: 06-2421815