Harmonie "Oefening" is jarig!

Harmonie “Oefening” is jarig! De muziekvereniging van Standdaarbuiten bestaat volgend jaar al 150 jaar. Een bijzondere prestatie waarmee de vereniging daarmee één van de oudste verenigingen van gemeente Moerdijk is.

Dit heugelijke feit moet natuurlijk worden gevierd. In 2013 zijn er daarom tal van muzikale en niet-muzikale activiteiten gepland, te beginnen met een feestelijke nieuwjaarsreceptie op 6 januari van het nieuwe jaar. Verder zal door de Heemkundekring een mooie tentoonstelling van 150 jaar Harmonie Oefening worden samengesteld, is er een groots jubileumconcert in ’t Sandt, een blaaskapellenfestival met feestavond en uiteraard een mooi winterconcert om het jaar feestelijk mee af te sluiten.

Hart op de juiste plek

Eén activiteit moet hier in het bijzonder worden genoemd. Harmonie “Oefening” gaat namelijk ook met de bus een tour maken door de gemeente Moerdijk. In de belangrijkste kernen worden de inwoners en andere belangstellenden verrast met een mooi concert. De totale tour zal twee dagen in beslag nemen.

Het bijzondere aan deze tour is dat dit alles wordt mogelijk gemaakt door de Rabobank. De bank organiseert al enkele jaren de actie “Hart op de juiste plek” en stelt hierbij aan verenigingen uit de regio een sponsorbedrag ter beschikking. Het enige wat de vereniging hierbij moet doen is aantonen dat ze een bijzonder project wil uitvoeren en, niet onbelangrijk, voldoende stemmers weet te vinden. “Hart op de juiste plek” is namelijk ook een strijd tussen alle genomineerde verenigen. Leden van de Rabobank mochten stemmen op hun favoriete kandidaat.

Harmonie “Oefening” is dan ook bijzonder verheugd dat ze voldoende stemmen heeft binnen gehaald om Rabobank hoofdsponsor van de tour door gemeente Moerdijk te laten zijn.

Oproep aan oude leden

Voor het Jubileumconcert dat plaatsvindt op vrijdag 3 mei 2013 zoekt Harmonie “Oefening” oud-leden die deze avond gezellig een deel van de muziek willen meeblazen in een groot reünie-orkest. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is een aantal keer mee repeteren op enkele vrijdagavonden. Interesse? Stuur dan snel een e-mail naar info@harmonieoefening.nl en geef je op. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Blijf op de hoogte

Van al deze activiteiten en meer kun je op de hoogte blijven via deze website. Meld je ook aan voor de gratis nieuwsbrief en blijf automatisch op de hoogte van het laatste nieuws.