Oefening in Brugge

Afgelopen weekend was harmonie Oefening in Brugge. Vrijdagavond vertrokken we rond 18.30 uur met ruim 40 personen  naar een accommodatie, net buiten het centrum van Brugge. Het was daar goed te merken dat de temperaturen ook in Brugge de hele week zeer hoog waren geweest want het was er bloedheet. Na een super geslaagde bonte avond werd ver na middernacht geprobeerd de slaap te vatten.

Zaterdagmiddag tussen 15.00 en 17.00 uur gaven we een concert op de grote markt. Het was er warm maar het spelen was toch wel goed te doen. Onder grote belangstelling gaven we een zeer geslaagd concert met onder andere nummers als copaccabana, frozen, the lion king en Elisabeth. Onze inspanningen werden door het publiek met een luid applaus beloond.

Na het concert hebben we ons vertoefd in het gezellige Brugge en met elkaar gegeten in een pizzeria. Na afloop nog een heerlijk terrasje en daarna weer terug naar de accommodatie.

Op zondag stond er nog een concert gepland. Buienradar werd veelvuldig geraadpleegd want er werd regen voorspeld. Precies om 13.00 begon ons concert met een kort optreden van de klarinetsectie. De wolken waren dreigend maar volgens buienradar zou het pas om 14.30 uur gaan regenen. Om 13.15 begon ons concert, dit duurde exact 6.49. De regen kwam met bakken uit de hemel en iedereen vluchtte naar een van de terrassen rond het plein. Na het nog een halfuurtje aangezien te hebben en het er niet naar uitzag dat het nog droog zou worden moesten we besluiten in te pakken.

Ondanks het verregende einde een zeer geslaagd weekend.

Foto’s vindt je hier en hier