Nieuwe dirigent voor Oefening

Harmonie Oefening heeft een nieuwe dirigent

Claudy heeft al geruime tijd geleden aangegeven te willen stoppen als dirigent van Oefening. Na een uitgebreide selectieprocedure en gesprekken met 5 kandidaten hebben 3 kandidaat dirigenten allemaal twee proefdirecties verzorgt. Daarnaast zijn de drie dirigenten bezocht bij een andere vereniging waar zij ook dirigeren om te horen en te zien hoe ze in de praktijk bevallen.
Dat het een spannende verkiezing zou worden was wel ingeschat. Het waren alle drie hele goede kandidaten en de meningen van de leden varieerden en wisselden soms zelfs na weer een volgende proefdirectie. Uiteindelijk is als nieuwe dirigent van Oefening gekozen voor ….

Rens van Leeuwen Rens

Rens is vierdejaars hoofdvakstudent aan het conservatorium in Rotterdam. Als dirigent is hij op zoek naar een orkest om de uitdaging mee aan te gaan een nieuwe generatie enthousiast te maken voor de harmoniecultuur en de zittende generatie mee te nemen in de ontwikkeling hiervan. Om dit te realiseren is hij zowel betrokken bij de muziekkeuze als bij de manier waarop naar buiten toe gepresenteerd wordt.

Naast dirigent is Rens ook als arrangeur verbonden aan muziekuitgeverij Baton Music. Daarbuiten schrijft hij, indien nodig, arrangementen op maat voor de orkesten die hij dirigeert. Hij vindt het belangrijk dat iedere muzikant een partij krijgt die specifiek is geschreven op de kwaliteiten en uitdagingen van deze persoon.