Sfeervolle uitwisseling in Oud Gastel

Afgelopen zaterdag 21 april was Harmonie Oefening uit Standdaarbuiten te gast bij het jaarlijkse muzikale evenement “Te Gast in Gastel”, georganiseerd door Gastels Fanfare uit Oud-Gastel. Het concert vond plaats in een sfeervolle zaal in ’t Veerhuis.

Na een openingswoord werd de muzikale avond geopend door de twee leerlingenorkesten van de verenigingen. De orkesten zaten gezamenlijk op het podium en wisselden elkaar af in het uitvoeren van een nummer. De laatste twee nummers werden als één grote groep gespeeld.

De rest van de avond was ingeruimd voor achtereenvolgens het Gastels Fanfare en Harmonie “Oefening”. Het eerstgenoemde orkest speelde nummers als “Pirates of the Carribean” en de meeslepende tango “Oblivion”. Het optreden van dit orkest was voor één muzikant in het bijzonder extra speciaal. Saxofonist André Hagenaars, muzikant van de fanfare, nam een aantal solowerken voor zijn rekening als onderdeel van zijn D-examen.

Harmonie “Oefening” vulde de avond met mooie werken. Onder meer de nummers Barcelona ’92, Alpina saga en Esther kwamen voorbij.

De avond werd afgesloten met een drankje en muziek van de band Various uit Roosendaal. Deze popband speelde naast eigen nummers ook een aantal covers.