Zat. 19 mei om 20.00 uur mini-concert feesttent Dorpsweek

Komende periode staan een flink aantal optredens gepland voor de muzikanten van ons orkest. Om niet het overzicht te verliezen een kort verslag van wat gaat komen. Uiteraard is ook altijd de agenda op de website te raadplegen voor alle activiteiten van onze vereniging.

Maandag 30 april is het weer Koninginnedag in Nederland. Harmonie “Oefening” rukt traditie getrouw uit in de ochtend om een aubade te geven. Dit zal zoals altijd zijn bij het voormalige gemeentehuis op de Markt in Standdaarbuiten. Rond 10.00 uur zal dit alles plaatsvinden.

Enkele dagen later op 4 mei is het de jaarlijkse dodenherdenking. Enkele jaren terug is besloten om deze herdenking ieder jaar uitgebreid de aandacht te geven en Harmonie “Oefening” verleent hierbij graag haar medewerking. De herdenking zal plaatsvinden in de RK kerk Johannes de Doper in Standdaarbuiten. Het orkest van de harmonie zal hierbij aanwezig zijn in de kerk tijdens de dienst en enkele nummers ten gehore brengen ter ondersteuning.

Op zaterdag 12 mei is het jaarlijkse Galaconcert. Dit jaar is heeft het concert een iets ander karakter dan andere jaren. Op de eerste plaats vindt de Dorpsweek dit jaar in een gewijzigde vorm doorgang. Daarmee dient het Galaconcert dit jaar niet meer als opening van de jaarlijkse feestweek. Verder wordt de Standaard flink onder handen genomen. De bouwwerkzamenheden lopen dusdanig uit dat het complex niet tijdig klaar is.

Het concert vindt daarmee dit jaar plaats in basisschool Aventurijn te Standdarbuiten. Het thema van dit concert zal “liefde voor…” zijn en de toegangsprijs zal 5 euro gaan bedragen. Om 20.00 uur gaat het concert van start. Vooraf en tijdens de pauze is er gratis koffie, thee en fris te verkrijgen. Na afloop is er de gelegenheid om in het voormalige bibliotheekgebouw van Standdaarbuiten een drankje na te nemen.

Een week later op zaterdag 19 mei sluit Harmonie “Oefening” de Dorpsweek van het jaar 2012 af. Dit doet ze door het geven van een mini-concert in de tent die op het parkeerterrein voor de basisschool in Standdaarbuiten zal komen te staan. Het concert zal beginnen om 20.00 uur en de toegang is geheel gratis. Komt allen!

[box type=”info”] Kaarten voor het Galaconcert zijn in de voorverkoop te verkrijgen bij Supermarkt Jac Attent op de Markt in Standdaarbuiten.[/box]