Volle repetitiedag 10 april

Afgelopen zondag 10 april 2011 heeft Harmonie ‘Oefening’ een repetitiedag in de Standaard gehouden. De repetitiedag was de vervanger dit jaar van het weekend weg. Afgelopen twee jaar is de vereniging een weekend naar Arnemuiden geweest om zich voor te bereiden op het jaarlijkse Galaconcert. Omdat de economische tijden ook onze vereniging treffen is besloten dit jaar alleen voor een repetitiedag te kiezen.

Er is van vroeg in de ochtend tot laat in de middag gerepeteerd, slechts onderbroken door enkele korte pauzes. Al om kwart voor tien in de ochtend werd Standdaarbuiten duidelijk gemaakt dat de harmonie deze mooie dag had gekozen om flink te repeteren. Omdat Koninginnedag in aantocht is, werd er geoefend op de marsen en het marslopen. Voor deze gelegenheid werd er daarom al spelend een rondje door Standdaarbuiten gemaakt.

Bij terugkomst werd het orkest in tweeën verdeeld en werd er voor de kopersectie en de houtsectie een groepsrepetie gehouden door twee mensen van buiten de vereniging. Hierbij werd vooral flink gewerkt aan de details van de moeilijkere stukken voor het Galaconcert.

De repetitiedag werd afgesloten met het gezamenlijke orkest. Hierbij werden in nog eens een paar uur tijd flink wat nummers doorgewerkt. Rond 17.00 uur was het muziekgedeelte van de dag afgelopen. Een aantal van de leden ging ter afsluiting nog uit eten.