Oefening opent groots 34e Dorpsweek in Standdaarbuiten

Zaterdag 16 mei jongstleden heeft Harmonie Oefening traditiegetrouw de Dorpsweek in Standdaarbuiten geopend. Het concert had als thema “Back to the fifties…and more”.

Voorzitter Louis Koevoets van stichting Dorpsweek opende de avond officieel door iedereen in de zaal van harte welkom te heten. Na een korte speech van de aanwezige burgemeester Wim Denie was het vervolgens de eer aan Gerard Vermeulen als voorzitter van Oefening om het concert aan te kondigen.

De avond werd geopend door het leerlingenorkest van Oefening. Het speelde twee werken, te weten Four Old Dances, een vierdelig werk met Franse Dansen, en het stuk Animal Kingdom.

Nieuw bij het Galaconcert was de medewerking van de amv-leerlingen aan het optreden. Zij zongen met enthousiasme onder begeleiding van het groot orkest van Oefening het lied Allemaal Blaasmuziek.

Het hoofdorkest ging vervolgens alleen verder met achtereenvolgens de nummers Ceasar and Cleopatra, the Sound of Music, Air Nostalgique en the Brilliant Beatles. Al deze nummers volgde elkaar zonder presentatie tussendoor op, zodat het publiek niet de kans kreeg de aandacht te laten verslappen. Als alternatief kregen toeschouwers via een diaprojectie achtergrondinformatie over de stukken die werden uitgevoerd.

Toneelspelers
The Sound of Music en the Brilliant Beatles, maar ook de nummers a Tribute to Elvis en Hollandse Hits die na de pauze te horen waren, werden ingeleid door hilarische sketches uitgevoerd door Sanne Nagtzaam en Lotte van der Straten. De twee meiden hadden zich per nummer in stijl verkleed en kregen met het grootste gemak het publiek aan hun zijde. Zo werd bij The Sound of Music een lied uit de gelijknamige musical met het publiek ingestudeerd en speelden Lotte en Sanne bij het stuk Hollandse Hits twee vrolijke Brabantse schoonmaaksters.

Na een korte pauze werd opnieuw het spits afgebeten door het leerlingenorkest van Oefening, ditmaal met de nummers Summer Nights en Railway Traffic. Met dit laatste nummer bliezen de kinderen van de blokfluitgroep een vrolijke noot mee.

Het hoofdorkest vervolgde vervolgens met het laatste gedeelte van het programma. Naast de zojuist genoemde nummers speelde het het prachtige concertwerk La Storia van Jacob de Haan.

Veiling
Na een staande ovatie werd de zaal razendsnel omgebouwd voor de veiling van muziekinstrumenten die door de mensen van Oefening uit waren gestald in de zaal. Voorzitter Gerard Vermeulen gooide hierbij al zijn enthousiasme en energie in de strijd als veilingmeester om het hoogste bod te krijgen.

Zijn inspanningen werden uiteindelijk ruimschoots beloond door een geweldige opbrengst. Harmonie Oefening wil daarom graag alle bieders van harte danken voor hun geweldige steun. Het zorgde voor een mooi en passend einde van een avond vol muziek die (voor sommigen) nog tot in de late uurtjes zou gaan duren.

Foto’s
Foto’s van het Galaconcert zullen, zodra deze beschikbaar zijn, hier worden geplaatst. Houd hiervoor de website in de gaten. Leden verwijzen wij graag naar de oef-sectie voor opbrengsten en andere statistieken van het Galaconcert.

In de media
BNdeStem heeft een artikel aan ons Galaconcert gewijd. Lees het door hier te klikken.

Update 18/05/09
Foto’s genomen door Sjors de Keijzer van het Galaconcert zijn in het foto-album geplaatst.

5 reacties op “Oefening opent groots 34e Dorpsweek in Standdaarbuiten”
  1. Wat vonden jullie van ons Galaconcert 2009? Laat het weten door een reactie achter te laten.

2. Jullie mogen dik tevreden zijn over deze avond. Het was een geweldig concert. Het was het uurtje heen en het uurtje terugreizen zeker waard.
    groetjes uit Zoeterwoude

3. Ik vond het zeker een geslaagd concert, een gezellige sfeer, leuke muziek om te spelen maar zeker vast om ook naar te luisteren, als jullie nog eens mijn hulp nodig hebben, spel ik met alle liefde mee..! (al zal ik dan meer repetitieavonden mee willen maken 😉 )

Groetjes uit Gouda
    Ruth

4. Voor mij weer een mijlpaal, ik kan weer genieten van muziek. Ik heb genoten van jullie muzikale capriolen, en ook de opzet van de hele avond verdiend een compliment.
    Ik heb er een blog over geschreven, http://cafredhartje.web-log.nl/
    wij komen zekers terug
    doechie

5. Was een heel leuk concert weer, en vond het top dat er zoveel mensen kwamen kijken. Op zoveel hadden we volgens mij niet echt gerekend, top dus! 🙂

Mooi dat het voor Caroline een mijlpaal is, en dat je weer kan genieten van muziek. Heb je blog gelezen en moet zeggen dat ik het indrukwekkend vind hoe je je ervaringen zo goed op ‘papier’ kunt zetten. Zal het zeker blijven volgen!

Groetjes Peter