Nieuw seizoen! Wat gaat er komen

Start repetities

Komende vrijdag 2 september komt er een einde aan de lange zomerstop van de harmonie en beginnen de repetities weer. Net als de laatste helft van vorig seizoen vinden deze nog steeds plaats in het oude bibliotheekgebouw aan de Timberwolfstraat. Dit zolang gemeenschapshuis de Standaard nog wordt verbouwd.

Repetitietijden zijn ongewijzigd gebleven ten opzichte van vorig seizoen. Het leerlingenorkest The Music Factory repeteert van 19.30 – 20.15 uur, het grote orkest van 20.30 – 22.30 uur. Dit onder leiding van dirigent Claudy van Bokhoven.

Welkomstocht Burgemeester

Zaterdag 3 september maakt de nieuwe burgemeester van Moerdijk Jac Klijs een rondtocht door de verschillende plaatsen die behoren tot de gemeente. Zo ook ons eigen dorp Standdaarbuiten. Harmonie ‘Oefening’ is hierbij gevraagd de komst muzikaal op te luisteren.

Om 15.00 uur zal de burgemeester worden verwelkomd bij de brandweerkazerne aan de rand van het dorp. In optocht zal vervolgens naar de Blomhof worden gegaan. Lees het volledige artikel op BN/DeStem: http://goo.gl/TAK01.

Donateursactie

Zoals ieder begin van het seizoen zal ook dit jaar eind september de donateursactie weer van start gaan. Leden van de vereniging zullen hierbij het dorp in trekken om steunkaarten aan mensen te verkopen die de vereniging een warm hart toedragen.

Kerstconcert

Voor het hoofdorkest wordt het de komende tijd een drukke periode. Zij zullen volop verder gaan met de voorbereidingen van het Kerstconcert op zaterdag 10 december in de kerk van Standdaarbuiten. Dit concert zal in samenwerking zijn met een koor. Daarnaast worden er een tweetal ensembles gevormd uit het orkest van ‘Oefening’ die ook tijdens het concert nummers ten gehore brengen. Bij de opening en receptie na afloop zal een saxofoonkwartet zorgen voor de noodzakelijke sfeer.

Open repetitie

Vrijdag 16 december houdt onze vereniging weer een open repetitie. Iedereen die een instrument speelt en eens vrijblijvend mee wil repeteren met ons orkest, is op deze avond van harte uitgenodigd om mee te doen.

Het volledige programma tot dusver bekend is zoals altijd te bekijken onder de sectie kalender. Kijk regelmatig voor wijzigingen.