Lentekriebels

2e paasdag 21 april 2014, was het al vroeg een drukte van belang in ’t Sandt. Vanaf 09.30 uur stroomde de muzikanten van Oefening binnen voor het eerste Lentekriebels concert met aansluitend een lunch. Het idee van dit concert ontstond spontaan na afloop van ons winterconcert in december. We wilden weer eens iets anders dan een “standaard” concert en zo is het idee van de lentekriebels geboren. ’t Sandt was door de leden van de Music Factory in paassferen gebracht en gecombineerd met het licht van StarLight was die sfeer ook duidelijk voelbaar. De aftrap werd gedaan door de Music Factory, onze jeugd en aanstormend talent waarvan Michel terecht zei dat we ons gelukkig mogen prijzen met zulke enthousiaste jeugd. Zij speelden onder andere de looney tunes, James bond en the four seasons. Daarna was het de beurt aan het groot orkest die een uitgebreid programma hadden waarbij vooral Dancing Ebony van Carl Wittrock en Spanish Dance van dezelfde componist de aandacht trokken. In Dancing Ebony was de klarinetsolo voor Femke Baten en bij Spanish Dance was Hans van Oers de solist op alt saxofoon. Beide gaven een weergaloze solo, waarvoor ze door het enthousiaste publiek met een groots applaus ruim beloond werden. Tijdens dit concert werd ook Cees Machielse in het zonnetje gezet vanwege zijn 65 jarig lidmaatschap van Oefening. Uit handen van de voorzitter ontving hij een afbeelding van een beeldje wat speciaal voor hem gemaakt is. Michel sprak de hoop uit dat hij nog lang bij Oefening zou kunnen meedoen. Na afloop van het concert werd er door bijna 100 mensen nagepraat en genoten van een heerlijke lunch.

Dank aan de organisatie van dit leuke concert!

Foto’s van dit concert zijn terug te vinden in het fotoalbum.