Uitwisselingsconcert in Dirksland

Harmonie Oefening heeft afgelopen zaterdagavond 28 maart een uitwisselingsconcert gegeven in de Zuid-Hollandse plaats Dirksland. Zowel het leerlingenorkest als het harmonieorkest deden aan het optreden mee. Het concert was een vervolg op een eerdere uitwisseling op vrijdag 7 november 2008 in Standdaarbuiten.

Het concert was een eerste test voor het komende Galaconcert op zaterdag 16 mei. Een aantal stukken die bij dat concert worden uitgevoerd, werden nu in Dirksland voor de eerste maal uitgevoerd. Het betrof de stukken La Storia, Air Nostalgique, The sound of music en Hollandse hits.

Vanuit Dirksland zelf werden optredens verzorgd door fanfare Amicitia, het jeugdorkest A4kids en de slagwerkgroep van de vereniging. Daarnaast brachten de kinderen van de amv-cursus een liedje ten gehore op hun blokfluit en kregen ze een diploma uitgereikt.

In het orkest van van fanfare Amicitia deden ook enkele leden van Harmonie Oefening mee ter ondersteuning (FOTO). Omkleden was hierdoor uiteraard noodzakelijk.