Oefening ging succesvol solo!

Na het mooie succes vorig jarig met pianist Cor Bakker was het dit jaar even spannend of de verwachtingen konden worden geëvenaard. Vandaag, zondag 28 november 2010, bleek dit volledig het geval te zijn. De zaal zat vol en de muzikanten zetten hun beste beentje voor.

Er werd al meteen groots geopend met het stuk Fanfare for a friend, een pittig nummer met verschillende maatwisselingen. Hieruit bleek al dat het orkest vandaag geen genoegen nam met minder. Het openingswerk werd gevolgd door Tsar Boris en Don’t Cry for me Argentina. Dit laatste nummer werd net als I dreamed a dream voorzien van een zangpartij.

Het laatste nummer voor de pauze was Bongo Dancing. Een echt solowerk voor slagwerk. De jongens van de slagwerksectie genoten zichtbaar van de positieve aandacht van het publiek, dat overigens ook met volle teugen genoot van het muzikale spektakel.

Het eerste werk na de pauze was van vergelijkbaar hoog niveau als de eerste nummers aan het begin van het concert. Het stuk Balkan Dream, met een belangrijke rol voor de klarinettensectie, werd met veel gevoel gespeeld. Daarna was het de beurt aan oud-dirigent van Oefening, Andreas van Zoelen, die het prachtige stuk Pequena Czarda speelde. Een lastig solowerk voor altsaxofoon dat Andreas ogenschijnlijk met speels gemak speelde.

But not for me en A Night like this waren de volgende stukken, opnieuw voorzien van een erg mooie zangsolo en wat lichter van karakter. En opnieuw was het aan de jongens van het slagwerk de beurt hun talenten als solisten te laten zien. Ze namen plaats achter de typemachine in het nummer The Typewriter.

Als mooie toegift voerde Harmonie ‘Oefening’ het stuk Big Band Boogie uit. Een fraai swingnummer met improvisatie van een drietal muzikanten uit het orkest.

Het gevolg was een staande ovatie van het publiek, vele complimenten en mooie dromen over een schitterend vervolg van dit concert volgend jaar……

Foto’s van het concert vind je in het fotoalbum. Klik hier om ze te bekijken.

5 reacties op “Oefening ging succesvol solo!”
  1. Ik vond het een heel leuk en zeker geslaagd concert! 😀
    Wat een mooie solo van Andreas…..
    Ik denk dat iedereen inmiddels Cor Bakker wel vergeten is hoor Chris 😉
    Naderhand was het ook nog erg gezellig bij de Chinees, mèt Dame Blanche 8)

2. IK heb gisteren tijdens jullie fantastische concert geen moment meer aan Cor Bakker gedacht!
    Integendeel: geheel op eigen kracht en met fantastische solisten uit de kring rond de harmonie, hebben jullie een fantastisch concert gegeven. Van het ene hoogepunt naar het andere! Het was in een woord geweldig. Jullie hebben van tevoren natuurlijk zitten ploeteren en zweten, maar het resultaat stond als een huis.
    Mijn complimenten aan alle leden, de solisten, het bestuur en niet op de laatste plaats uiteraard de dirigent. Het was een middagje topamusment. Waar een klein dorp groot in kan zijn ( naast de verlichte optocht uiteraard! ).

3. Ik sluit me graag aan bij de reactie hiervoor. In de aanloop naar het concert was ik soms wel even bang of het allemaal zou gaan lukken, maar ik geef bij deze toe dat die angst niet terecht was. Een heel mooi concert.

Het Galaconcert zie ik echt met vertrouwen tegemoet nu. Ik ga er opnieuw weer hard voor repeteren.

En Claudy, graag de persoonlijke complimenten aan jou! Heb je verdient.

4. Pingback: In Memoriam: Gerard Vermeulen | Harmonie 'Oefening'

Reacties zijn gesloten.