Harmonie Oefening en Cor Bakker geven geslaagd concert

In een volle zaal van Fidei et Arti heeft Harmonie Oefening met een gastoptreden van Cor Bakker een geslaagd concert gegeven, eindigend met een staande ovatie van het publiek.

Het concert begon zondag om 15.00 uur met het klassieke stuk Ceasar and Cleopatra, uitgevoerd door Oefening. Kort daarna vervolgde Cor Bakker na een korte introductie van presentator Bas Mol met een tweetal nummers. EΓ©n daarvan betrof een zelf gecomponeerde etude. Cor Bakker liet bij dit nummer zien zeer bedreven te zijn achter de piano, aangezien de etude zo was geschreven dat de linker en rechter hand compleet hun eigen weg gingen.

Aan de middag werkte ook twee zangers mee, te weten Stef Broos en Deirde Jansen. Voor de pauze werd door Stef Broos “Anthem from Chess” ten gehore gebracht. Dit alles onder begeleiding van Harmonie Oefening en Cor Bakker.

Harmonie Oefening eindigde vervolgens de eerste helft van het programma met de concertmars Artemis.

Na een korte pauze werd het programma voortgezet met wat lichtere werken. Allereerst Oefening met “A tribute to Elvis” en “The Brilliant Beatles”. Vervolgens zong zangeres Deidre Jansen samen met het orkest en Cor Bakker het nummer “McArthur Park”.

Cor Bakker nam vervolgens het publiek terug in de tijd door een aaneenschakeling van oude Nederlandse liedjes te spelen. Hierbij benadrukte de pianist dat er mee mocht worden gezongen. Hoewel eerst wat twijfelachtig, deed het publiek dit met steeds meer enthousiasme.

Als laatste speelde Harmonie Oefening, Cor Bakker en de beide zangers het stuk “Music”. Dit stuk werd opgedragen aan de onlangs overleden bassist van de vereniging, Niels van der Zande. Hierna volgde een staande ovatie van het publiek en dus de onvermijdelijke toegift.

Dit werd het nummer Root Beer Rag, een ware uitdaging op piano, maar ook voor het orkest. Vooral toen dit werd uitgedaagd door Cor Bakker om het nummer in dubbele snelheid te spelen.

De Valley Sound Bigband zorgde vervolgens voor een waardige en swingende afsluiting van een leuke middag en avond muziek.

Van de avond zijn volop foto’s gemaakt. Zodra deze beschikbaar zijn, zullen deze op de website worden geplaatst. (klik hier voor het fotoalbum van het Cor Bakker concert)

21 reacties op “Harmonie Oefening en Cor Bakker geven geslaagd concert”
  1. Ik denk dat we erg trots mogen zijn op het resultaat!
    Op naar het volgende concert!

2. Ik sluit me helemaal aan bij Marieke!
    ’t Was een hele belevenis om dit samen met Cor Bakker te doen.
    Een hele mooie dag!

3. Het was inderdaad weer een geweldig concert, Claudy(a) super gedaan! En de rest natuurlijk ook! Vond het vooral leuk dat Cor zelfs het nummer ‘daar is gabbertje’ inzette πŸ˜›

4. Harmonie Oefening: wat hebben we genoten van jullie prachtige concert en ook het optreden van en samen met Cor Bakker (wat een veelzijdig en sympathieke musicus) en zanger(es) Stef en Deirdre. Fantastisch vooral om Cor Bakker in jullie midden te hebben “kunnen krijgen”! Alle lof voor de organisatoren!!
    Verder was met name het slotnummer “Music” voor jullie overleden muzikant Niels van der Zande prachtig gespeeld en gezongen: ontroerend!
    Wij komen zeker volgend jaar weer en blijven jullie volgen.

5. πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

6. Sjors,

Je kunt wel zeggen dat je anoniem heet,
    maar met die laatste opmerking verraad je toch jezelf weer!

Tot vrijdag!

7. Marieke, daar moet ik je toch (weer) corrigeren, anoniem was ik, gewoon mijn naam vergeten in te vullen πŸ˜€

8. Peter, volgens mij moet ik normaal gesproken jou corrigeren (Ja toch, Sjors???).
    Maar vooruit, het had ook van jou kunnen komen.
    Ik vind ‘daar komt gabbertje’ nou eenmaal leuker dan ‘daar is swiebertje’.

Al met al, was het eigenlijk allemaal geweldig!

9. Het blijft een hele eer om lid te zijn van zo’n gave club. Met dit soort concerten moet het toch mogelijk zijn nog een aantal muzikanten over te halen (weer) lid te worden van Oefening. Kortom voor herhaling vatbaar.

10. Als kersvers lid van harmonie Oefening vond ik het een erg leuke binnenkomer ! Petje af voor iedereen, maar met voor name Claudy, Cor Bakker en de presentator.

11. Nou Chris, daar heb je wel gelijk in.
    Ik geloof dat ik Riccardo en Kenneth een beetje zag twijfelen…. πŸ™‚

12. ben niet snel onder de indruk maar deze keer is het toch gelukt. Geniet er nog van na

13. Inderdaad, een super geslaagd concert!! Goed gedaan allemaal!! πŸ˜€
    Ook Cor was (en is) helemaal super.
    Zo’n concert is echt voor herhaling vatbaar!!!

groetjes en tot vrijdag

14. Ook wij hebben genoten van het concert. We zijn inmiddels trouwe fans geworden en komen niet meer alleen voor ons nichtje Mercy, maar voor de hele Harmonie.
    tot de volgende keer

15. In een woord,GEWELDIG.
    Petje af voor Claudy en ons bestuur,want ik heb zijdelings meegekregen wat die mensen voor werk hebben verzet.

16. Het hele concert was GEWELDIG!
    Keigoed gedaan, heb echt genoten.
    Het nummer “Music” voor Niels was ontroerend, indrukwekkend.
    Volgens mij moet ik op 8 mei 2010 weer richting Standdaarbuiten. πŸ˜‰

17. Pingback: In Memoriam: Gerard Vermeulen | Harmonie 'Oefening'